گوگل آنالیتیکس چیست؟

يکشنبه 26 فروردين 1397
10:04
پارسا کامرانی

گوگل آنالیتیکس چیست؟

سایت چگونه مورد ارزیابی قرار می گیرد؟

در هر شغلی افراد عملکرد خود را بررسی می کنند و کاستی های شغل خود را برای بهتر شدن، برطرف می کنند. در سایت ها نیز چنین می باشد عملکرد شما در مرحله ی اول ترافیک و آمار بازدید سایت شما می باشد که با ابزار های مختلفی می توان آن را مشاهده نمود. در حقیقت روش ارزیابی سایت بررسی آمار بازدید سایت می باشد هر چه آمار بازدید بیشتر باشد سایت بهینه تر می باشد و دارای رتبه سایت بالاتری است. یکی از این ابزارهای نمایش آمار بازدید از سایت گوگل آنالیتیکس می باشد.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یک ابزار و سرویس شرکت گوگل می باشد که آمار بازدیدکنندگان یک سایت را نمایش می دهد. این ابزار مورد استفاده ی صاحبان سایت می باشد تا عملکرد سایت خود را بررسی کنند علاوه بر گوگل آنالیتیکس، با الکسا نیز می توان آمار ترافیک سایت را دید.

برخی از مواردی که گوگل آنالیتیکس نشان می دهد:

1. بررسی و تحلیل ورودی ها.

2. کاربرانی که وارد سایت شده اند.

3. فعالیت های کاربرانی که وارد سایت شده اند.

4. زمان حضور کاربران در سایت.

5. مسیر خروجی آنها را نشان می دهد.

6. کسانی که از سایت شما دیدن می کنند.

7. مرورگر مورد استفاده کاربرانی که وارد سایت شما شده اند.

8. محلی که کاربران حضور دارند.

9. رزولوشن صفحه نمایش کاربران.

10. زبان مورد استفاده ی کاربران.

و …

یکی از امکانات خوبی که ارائه می کند، هدف گذاری مشخص در بازه زمانی است که اگر شما این هدف گذاری را تعریف کنید، زمانی که به آن هدف برسید گزارشی به شما می دهد و اگر هم نرسید راه مانده یا همان درصد نزدیکی به هدف را ارائه می کند.

آیا ایرانیان می توانند از گوگل آنالیتیکس استفاده کنند؟

استفاده از این ابزار از تاریخ 31/3/1391 برای ایرانیان تحریم شده بود ولی از تاریخ 25 اردیبهشت ماه با رفع تحریم ها علیه ایران استفاده از آن برای ایرانیان ممکن شد.


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خدمات سایت و تبلیغات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]